Dags att lamna Brisbane.

I morn ska vi hamta varan van som vi ska kora med upp till Cairns. Jag ar valdigt nervor infor det etersom Hanna och Elin bestamt att jag ska borja och ta stadskorningen. Kanns valdigt laskigt eftersom det ar Ca: 50 filer och bilar overallt som kor runt 90 km/h genom stan , aven att de kor pa fel sida av vagen!! Hoppas jag inte orsakar nat kaos i trafiken.
Det som ar trist med att aka harifran ar inte bara det att vi alskar staden utan att vi lart kanna sa mycket roliga manniskor. Vi har precis blivit riktigt tajt med ett gang fran england och skottland sa det blir trist att lamna dom.
Men forhoppningsvis kommer vi lara kanna fler pa vagen ocksa sa vi kan ju inte sitta pa det har hostelet i flera manader. I mon kommer vi stanna pa australian zoo sa jag far antligen se kangurur och koalor:) men det jag ser mest fram emot ar stoppen pa fraser island och batturen till whitsunday island.
Om 15 dagar kommer vi vara i Cairn (om vi lyckas folja kartan och hamna ratt vill saga) och dar tankte vi stanna ett langre tag.

For ovrigt har vi inte lyckats ga ut och upptacka nattlivet har en enda gang fast vi festat 3 dagar i rad nu.. har alltid lyckats halla oss kvar har tills vi upptackt att klockan blivit 4 eller nat sant haha men kul har vi haft:)

ha det bra och hall tummarna for att mina nerver klarar stadskorningen! :)

Brisbane

Nu har vi varit i Brisbane en vecka och jag tycker saaa mycket om den har staden. Tydligen en av Australiens tre storsta stader, vilket betyder att vi lyckats tappa bort oss ungefar 35000 ganger. Agnade en hel dag at att hitta en strand som vi aldrig hittade eftersom vi gick at fel hall men vi hade mysigt anda.

Det kanns som en storstad som anda ar liten, allt finns och jag skulle verkligen kunna tanka mig att bo har. Det anda jag saknar ar en nara strand. Det ar en timme till sunshine coast den riktigt stranden och det ar lite synd. Som tur ar finns det en "fake beach" south bank och den ar jattemysig:)
 Vi kommer anda att lamna BNE pa onsdag. Vi har namligen hyrt en van som vi ska kora med upp till Cairns. Pa vagen kommer vi att gora en massa stop som att aka till fraiser island och sunday island. Till Sunday island aker man ut med en stor segelbat som man bor pa i tre dagar. Allt det har ska bli superkul. En resebyro fixade allt at oss till en billigt pris sa allt ar ordnat med boende mat osv. Vi kommer att snorkla, aka bat, festa och massa mer. Ni far hora mer om det sedan!

Igar tankte vi uppleva BNEs nightlife men hade sa kul pa forfesten har pa hostelet att vi aldrig kom langre an sa haha. Har kommer lite bilder fran Brisbane.

Jag saknar svensk mat, vi lever pa nudlar, got och pasta haha.
Ha det sa bra:) pussakram

Lite bilder fran hitresan

HAHA Jag ar snygg!!

Antligen har vi fatt varat bagage!!!
Vi satt ute och vantade pa bagaget, hefner hoppade jamfota och vi skrek nastan nar det kom, har typ aldrig varit sa glad over att se en resvaska.
Nu har vi atit middag, duschat och fixat till oss. Jag ville verkligen aldrig kliva ur duschen. Jag skrubbade och tvattade mig som aldrig forr, rakade mig med mitt raklodder som luktar aprikos och tvattade haret. Jag vill aldrig sluta ta i mitt har for det kanns sa bra och luktar gott. Jag har anvant alla har+hudvards produkter jag ager och smorjt in mig med lotion som luktar persika... ska snart mala naglarna ocksa sa ar allt perfekt.
Jag kan verkligen inte beskriva hur harligt det kanns att vara ren efter de har dagarna!!
Huvudverken ar ocksa borta sa nu mar jag riktigt bra!
VI AR SNYGGA!!! antligen, nu ar vi redo att upptacka den har staden och i morn ska vi festa extra hart som kompensation for vart lidande...

:) ha det super bra pussakram

Jetleg + femte dan i samma klader

Nar vi kom sa fragade alla om vi hade jet leg men vi sa att vi inte hade det eftersom vi var sa pigg, vi hade ju sovit en del pa resan.. Vi gick och lade oss runt halv ett pa natten sa det var ju inte sa farligt.  Hefner fragade om vi skulle stalla klockan men vi tankte att det formodligen inte behovdes, det kan ju a skont att sova ut och dessutom sover jag anda aldrig langre an till 9.30 nan gang.
Nar vi vaknade pa morgonen var alla i rummet borta, solen sken ute och det var bla himmel. Ah volken harlig dag tankte vi och planerade en morgon promenad och frukost. En av tyskorna kom in i rummet sa vi fragade vad klockan var.
- it's half past four. Alla tre fick en stirrblick och bara gapade. Hon garvade och sa att det var sant. Klockan var alltsa halv 5, HALV 5 PA EFTERMIDDAGEN! haha jag har aldrig sovit sa lange nan gang, tror vi hade lite jetleg anda...

Hur som helst hade vi fortfarande inte fatt vart bagage, nu var vi inne pa 5 dan med samma klader och otvattade. De hade tydligen ringt till receptionen for de ville ha koden till elins las vilket vi redan givit henne..
Ut bland folket igen annu ackligare an tidigare for att hitta nanstans att ringa ifran. Vi ringde saker 20 ganger utan att de svarade. Nar de val svarade behovde de nan javla kod som vi fatt pa flyplatsen, bara att kuta tillbaka och hamta den eftersom det var kvar pa hostelet. Sen tog det ytterligare 40 samtal innan de svarade, da hade de redan akt ut med grejerna och vi skulle fa det inom en timme.

Nu ar det inte kul langre, jag ar hungrig trott, acklig som fan och har ont i huvudet. Huhu jag har fett har...

Da vi inte trodde det kunde bli varre...

Flygresan till Brisbane gick bra fast eftersom vi blivit ombokade sa fick vi inte sitta bredvid varandra men det gjorde inte sa mkt eftersom vi mest sov.
Oerhort ackliga och illaluktande landade vi i brisbane och langtade efter vart bagage. Jag sag riktigt fram emot en dusch, nya klader nytvattat har, deoderant en nagelfil och massa roliga saker fran resvaskan.
Vi stod vid bandet och vantade och vantade och vantade.. skamtade lite latt om att bagaget inte skulle komma for det skulle ju va pricken over i:et och vi skulle formodligen hoppa fran forsta basta berg. Vi fortsatte och vantade tills alla fatt sina vaskor och gatt darifan, men kvar stod vi, tills en tjej fran personalen kom fram. Dom fragade om det var vi som var hanna, hanna och elin. Vad tror ni hade hant? bagaget var kvar i fucking hong kong!!!  men dar stod vi ackligare en nagonsin. Haret har borjat blivit stripigt for att snart overga till rastaflator, det ar ett osande moln av illalukt runt oss och dom flesta skulle nog finna en alkis fran busstorget mer attraktiv....
Hefner fick damp och muttrade alla svordomar hon kunde komma pa i olika meningar, jag fick nat fel och gick och asgarvade at allting, orkade inte bli upprord och egentligen ar ju allt ratt komiskt. Vi har varken duschat eller bytt klader sen onsdags morse och nu ar det lordag kvall. Det ar 4 dagar sa varfor inte vanta en dag till?!
Bagaget skulle iaf komma imorn och de skulle kora ut vaskorna till vart hostel, sa imorn far vi antligen bli frasch!

Nu har vi iaf atit middag (nudlar och morotter) och ska snart ga upp pa rummet igen. Vi bor i ett girlsroom tillsammans med 3 tyskar och en tjej fran kanada. Alla ska ut ikvall men vi vill bespara folket fran var vidrighet sa vi ska stanna har och titta pa sex and the city i kvall:)

ha det bra:)

Fast i London, resan uppskjuten..

Jag skulle inte vilja påstå att resan börjat riktigt som vi hoppats. Flygresan till stockholm gick hur fort som helst och även den till London. Problemet kom när vi landade i London. British Airways som är sämsta bolaget jag rest med någonsin förstörde allting.  När Vi landat så skulle vi egentligen behövt vänta ungefär 2 h på flygplatsen men nåt fel ska det ju såklart vara. De började att släppa av passagerarna från planet men när det var runt 40 kvar (vi satt långt bak och var såklart bland dom sista). Så sa de plötsligt åt oss att sätta oss igen och planet började rulla igen. Dom hade tydligen flyttat själva rampen lr vad man säger som är mellan flygplanet och flygplatsen. Vi hölls kvar i flygplanet i ca 1.5 h fast vi förklarade att vi hade ett plan att passa, deras svar blev bara: "we wanna go home too" och en annan kille " do you want a drink? paniken kom smygande, själviska ohjäplsamma as...
 Flygvärdinnorna sa att det var lugnt och att vi skulle hinna i tid HAHA KUL SKÄMT.
 När vi tillslut kom av planet var det bara att löpa, grejen var att det var så långt till gaten att man var tvungen att åka buss vilket skulle ta 10 min. Dessutom fick vi vänta på bussen. När vi tillsut kom fram till säkerhetskontrollen, svettiga och andfådda så sa hon att vi nog inte skulle hinna för man var tvungen att vara där 15 min innan men att hon skulle ringa ett samtal. Vi kom 3 min försent men hon kom tillbaka och sa att hon inte kunde släppa förbi oss så vi hade missat planet. KUL DET HÄNDER INTE!
Där stod vi själv på heathrow som var helt sjuuukt stort och visste inte vart vi skulle göra. Eftersom det var så sent på kvällen hade alla British airways personal åkte hem men vi frågades oss runt och fick träffa en agent från Cathay pacific som vi berättade allt för. Den killen var en ängel, helt underbar och han hjälpte oss med allt, bokade om biljetterna så att vi kunde åka imorn istället samma tid. Han bokade även om bagaget så det skulle komma rätt och allting.
Problemet var ju fortfarande att vi inte hade någonstans att sova. Agenten från CP sa att vi skulle kräva hotell från BA. Han sa att det inte var vårt fel och att de alltid strular till det.
- I work here and I can tell you that it´s worth to pay a little extra because there´s always trouble with BA.
Så ÅK ALDRIG MED BRITISH AIRWAYS!!!
Vi gick runt runt i hela flygplatsen men vi hittade ingen från BA, alla hade gått hem. Vi sov därför på flygplatsen.
Vi träffade en underbar kille från kansas city som också hade missat planet + tappat sitt pass, så vi spenderade natten med honom och det blev riktigt kul. Vi pratade om allt från marijuana till henke larsson och plötsligt var klockan 5 på morgonen och då började alla jobba igen. VI hittade BA och vi "told our story" och krävde dem på hotell och mat. Vi hamnade på ett riktigt fint hotel med superstor säng:)
Vi fick även frukost + lunch och BA stod för allting. Det var skönt att få sova ut tills vi skulle på flygplatsen igen.
Nu är vi i hong kong och allt är jättebra förutom att jag aldrig längat så mkt efter en dusch...

Det kommer lite bilder sen..

Hej då ösd

Nu börjar det verkligen pirra i magen, har sagt hej då till nästan alla och packat klart allting. I morn åker vi!! Det är helt sjukt, jag har längtat efter den här resan hur länge som helst och nu ska vi äntligen åka. Jag kommer verkligen sakna alla här hemma jätte mycket, särskilt min familj och även om man inte ska vara borta jättelänge så är det jobbigt att säga hej då..(jag är lite blödig av mig).

Men imorn åker vi, kommer fram den 18 och då ska jag och mina två snygga blondiner erövra Australien;)..lr nåt sånt..

snart är vi där:)

Söndag

Jaha då var den sista helgen i ösd (på ett antal månadet) snart slut och den kan man ju inte säga annat än att den var trevlig. I fredags hade vi firmafest med aditro och kvällen var ju absolut lyckad.. maten var kanon och det var iaf den roligaste middagen jag ätit på länge.
Jag och stina kom lite sent så "vårt teambord" var fullt men vi ville ju självklart sitta med vårt kära team så Andreas kutar över halva salen och hittar tillslut två stolar som vi trycker in på hörnet, vi var förmodligen ivägen för alla som ville gå förbi men vad gör det?! bara att dra in magen:) kvällen fortsatte att va lyckad även efter middagen, det var mycket folk och aditrox och OFF drog många fylleglada människor till dansgolvet. Jag har tyvärr inga bilder på alla sköna moves;) men många roliga minnen;) HAHA
Nånstans där när kvällen började gå mot sitt slut så stegade Stina och jag iväg i våra högklckat ner till News. Vi hade väl egentligen tänkt att gå ut på krogen men vi hittade massa sköna människor där så vi blev kvar till halv 2 då våra nattbussar gick hem. Måste ändå säga att det inte finns något segare än att åka nattbuss hem själv, det tar 100 år eftersom bussen åker fram och tillbaks genom hela stan innan man är hemma, dessutom är det fulla dreglande människor överallt. Tummen ner för nattbuss!!

Lördagen blev betydligt lugnare, såg Ope-Ödff i en dm final som slutade med straffar där ödff vann (tyvärr,lööve till ope) men att det går till straffar visar ju bara vilken klass vi håller, eller ni...
 På kvällen var jag på bio med Alex och vi såg 27 dresses, riktigt bra tyckte jag och snygga skådisar!!

Blondes have more fun

Okej jag är sämst på att skriva just nu. Jag har varit ledig i snart en vecka nu och jag har gjort nåt varje dag men ändå känns det som att jag har jätte mycket kvar att fixa inför resan så jag börjar få lite smått panik.
Igår tog jag iaf sista sprutan för vaccinet så nu är jag vaccinerad för 20 år framöver, det känns skönt att slippa tänka på det mer.  Igår kväll var jag med Elin och Hanna igen och planerade lite mer inför resan, det känns bra men det är verkligen mycket att fixa innan man åker och jag hade inte tänkt att det skulle gå så mycket pengar innan resan...
Vi har iaf skaffat en gemensam resedagbok nu som ni kan gå in och läsa. Vårt alias är: blondeshavemorefun :) höhö

Nu ska jag skynda mig in på stan för jag måste gå på banken och fixa. Sen ska Emma fuckface Kihlström få göra lite slingor i mitt hår bara för att leva upp till blondeshavemorefun ännu mer haha. Sen måste jag även hinna med och träna och kanske sola för jag känner mig ungefär samma färg som snön...Min roliga kvällssyssla ikväll ska bli att rensa garderoben och tvätta. KUL!

..nu är det bara 6 dagar kvar

Grattis farfar

Det är här så typiskt ösd. Först går man och njuter av vårvädret eftersom solen tittar fram om det nästan börjar bli bart på gatorna. Då helt plötsligt slår det om på en natt och helt plötsligt är det som att det skulle vara januari igen. Det är halvt "snöstorm" och vitt vart man än kollar, men men vad kan man göra?!!
Hur som helst blev jag på lite bättre humör eftersom Peter ringde från Australien och berättade att det var 29 grader varmt mmm och dit ska jag snart:)
GRATTIS till farfar som fyller år idag, lite svårt att tänka mig att vi för ett år sedan var vi på båtutflykt i Thailand, hur underbart var inte det!

Hej då till Cissi som åkte till Irland idag och ska leva the good life! Vi hade en liten födelsedag/hejdå middag hos henne i lördags. Det var trevligt, tack för det och för att jag har så braa vänner, dom allra bästa!!

Hej då Aditro!

Jaha då har man gjort sista dagen på jobbet!
Det känns ganska bra att ha slutat nu faktiskt men jag kommer nog sakna jobbet mer än jag trodde. Jag kommer inte att sakna alla hemska dagar när det bara ringer och ringer och ringer och man får huvudvärk och det går dåligt och kunderna är sura eller bara korkade och man kollar på klockan varannan minut för att man vill hem. Jag kommer att sakna dagarna då allt bara flyter på, det ringer lagom mycket och kunderna säger trevliga saker som gör en glad och man pratar om roliga saker med jobbarkompisarna. Och jag kommer att sakna mina härliga jobbarkompisar och mitt team! Tur att vi ska festa tillsammans på fredag:)
Stinaaa jag kommer att sakna våra roliga msn konvercationer när vi sitter 1,5 m ifrån varandra och skriver fula saker om allt möjligt och skrattar så mycket att vi knappt kan svara i telefonen, vissa dagar var det tur att vi hade varandra. JAG KOMMER SAKNA DIG. Om  du flyttar till sthl sen så lovar jag att hälsa på dig, men först ska vi skaka rumpa tillsammans på fredag;)

Nu har jag alltså gjort min sista dag på jobbet och snart åker vi. 12 dagar kvar till Australien....

Barnvakt

Igår var jag barnvakt till världens sötaste lilla kusin. Vi hade jättemysigt tillsammans men jag var verkligen helt slut efteråt. Jag skulle aldrig palla att vara småbarns mamma. Först åt vi tillsammans och sen lekte vi med en massa leksaker och det var ju roligt. dock märker man att man måste ha uppsikt hela tiden för han springer ju omkring och vill ju helst komma åt det han inte ska leka med, klart det är ju roligast! Man kan ju som inte slappna av och sätta sig och läsa lr nåt när man har småbarn. Jag som alltid tyckt att det verkar så skönt och lättsamt att va hemma och va mammaledig, har insett nu att det förmodligen inte är så lättsamt som jag trott. Tänk och va hemma med 3 småbarn.
Det tog ett tag innan jag fick honom i säng, han somnade först i mitt knä i soffan men vaknade såklart eftersom jag skulle byta blöja och sånt innan han gick och la sig på riktigt. Efter det  var han omöjlig att lägga i sängen för han bara skrek så fprt jag la ner honom. Det slutade med att jag tog upp honom och lät han somna i mitt knä istället. Då var det bara att lägga han i sängen sen när han redan sov.
Dock var jag helt slut sen så även jag lyckades somna i soffan. Men Ludde är iaf världens sötaste unge och jag är gärna barnvakt fler gånger!
Här kommer lite bilder på sötnosen:

Flåt Lennart..

Jag måste skryta med att jag blivit riktigt bra på att kliva upp på morgonen, förut kunde jag snooza 1 timme men nu gör jag det bara i 20 min vilket gör att jag hinner med jättemkt på morgonen (stolt).
Mitt jobb är väl inte så innehållsrikt att det finns mkt att berätta om, men den här pinsamma lilla incidenten måste jag dela med mig av:

En kund ringer och jag får upp namnet ingrid nånting på skärmen.
Hanna: välkommen ti blalblabla..
Kund: hej jag vill säga upp prenumerationen på tara
Hanna: okeej, är det du som är ingrid?
Kund: eeh näää jag är LENNART!!! ingrid är min fru.
hjäälp pinsam tystnad i luren
Hanna: öööh mhm ja men då lägger jag ett avslut på tara åt henne..
Lennart: mm tack.

Flååt Lennart du har säkert en jätte manlig basstämmeröst egentligen:)

Nyss ringde även newyorkfridasomhängermedhilton. Vi pratade på om allt och lite till och det är så väldans roligt varje gång. Man har alltid för mkt att prata om men tillslut måste man ju lägga på, det är ju inte gratis! Men det känns lika naturligt och bra som det bara gör med nån man känner såväl.

miss you Fridis

Nu måste jag stressa iväg in till stan för jag ska fika på paus med lisa hanna och emma.. myys, jag ska unna mig nånting riktigt smarrigt där nu. Man måste få fetta ibland.

Är våren på g?

Idag skiner solen jättemycket och det ser väldigt varmt och härligt ut, det kanske äntligen är dags för lite vår. Jag sitter ju tyvärr inomhus och jobbar så jag får njuta av vädret genom fönstret istället.. jag måste helt enkelt ta en promenad med Floyd i det fina vädret när jag kommer hem.
Igår var jag och tränade med eva efter jobbet, vi var på body combat och det var ju kul. Jag har bara lite svårt för att verkligen få till dom där slagen och se så där arg och cool ut. Jag ser mer ut som att jag utövar nån ful dans, men träningsverk i ryggen och axlarna har jag nu så det funkar ju!

Efter träningen hämtade vi upp ida så åkte vi hem till eva och fikade lite. Hon åker ju till Thailand idag och blir borta i 2 veckor och när hon kommer hem så har  jag redan hunnit iväg till Australien. Shit, kan inte fatta att det är så snart..
Hur som helst så kommer hon att älska Thailand för det gjorde jag och hon ska till samma ställe..

Eva det här har du att se fram emot:)